Samojeżdżący TIR?

Unia Europejska zaczęła pracę nad autonomicznymi TIR-ami. Mają one pokonywać w konwojach całą Europę i to bez udziału kierowcy.

Dom i ogród - przykładowe zastosowania dla wody deszczowej.

Jeśli jesteś właścicielem domu jednorodzinnego lub ogrodu i chcesz ograniczyć swoje rachunki za wodę, pomyśl o magazynowaniu wody deszczowej. To stosunkowo proste i niezwykle praktyczne rozwiązanie, dzięki któremu możesz mieć dostęp do darmowej wody, do celów gospodarczych.

Pożyczka pod zastaw domu bądź mieszkania

W życiu każdego człowieka może się zdarzyć taka sytuacja, w której zabraknie gotówki nie tylko na inwestycje, ale nawet na powszednie, podstawowe wydatki. Potrzeba szybkiego napływu pieniędzy nie musi być spowodowana trudną sytuacją, bowiem czasem brakuje środków na inwestycje. Trafnym pomysłem może się wtedy okazać pożyczka pod zastaw nieruchomości.

Jak powstaje wizytówka?

W dzisiejszych czasach, gdziekolwiek pójdziemy lub z kimkolwiek się spotkamy, jesteśmy zasypywani różnego rodzaju wizytówkami biznesowymi. Mogą one być proste, zwyczajne lub bardziej kreatywne, finezyjne. Wszystko to zależy od osoby, do której wizytówka należy.

Plusy posiadania rodzeństwa

Uczeni wykazali, iż u osób, posiadających młodsze rodzeństwo obniża się ryzyko zachorowania na alergię, astmę a także ochrania przed otyłością. W starszym rodzeństwie budzi się poczucie odpowiedzialności, oraz atrybuty przywódcze.

podrecznikiZdanie egzaminu dojrzałości jest przepustką do dalszej edukacji. Jak wiadomo matura jest stresująca, ale równie dużo stresu wywołuje myśl, jakie przedmioty zdawać? Wszak tu o przyszłość chodzi. Choć często chemia nie należy do ulubionych przedmiotów, to warto ją zdawać na maturze. Tym bardziej, że podręcznik "To jest chemia" kształci umiejętności wykonywania doświadczeń chemicznych, począwszy od ich projektowania, aż do ich opisania. Warto też zwrócić uwagę, że pozwala utrwalić umiejętności obliczeń, dzięki temu stanowi doskonałe przygotowanie do matury w zakresie rozszerzonym. A ona daje sporo możliwości.

Zdajesz chemię – możesz iść na medycynę

Chemia jest bardzo ciekawym przedmiotem, który czerpie wiele z nauk ścisłych, a jednocześnie humanistycznych, czy biologicznych. Wbrew pozorom nie jest trudna, ale koniecznie należy stawiać na jej systematyczne uczenie się. Podręcznik "To jest chemia" jest tak napisany by przygotować uczniów do zdania matury z tego przedmiotu. Warto tutaj zwrócić uwagę, że zagadnienia przedstawione są w sposób zrozumiały. Ponadto ćwiczenia pozwalają na utrwalanie wiadomości. Dzięki temu zdawanie matury z chemii przestaje być takie przerażające. Tym bardziej, że matura z chemii daje naprawdę spore możliwości przy wyborze studiów. Otóż na samym początku warto pamiętać, że zdając chemie można dostać się na prestiżowe studia medyczne, których ukończenie gwarantuje sukces w przyszłości.

A gdy nie masz pomysłu – zdawaj chemię

Młody wiek rządzi się swoimi prawami. Zresztą ciężko od młodych osób oczekiwać decyzji co pragną robić w przyszłości. Dlatego wybierając przedmioty na maturę nie należy iść po najmniejsze linii oporu i decydować się na takie, które są najłatwiejsze do zdania. Owszem można po nich również pójść na studia, ale na pewno nie tak prestiżowe jak medycyna. Np. zdając wiedzą o społeczeństwie można aplikować na studia pedagogiczne, ale niestety wśród absolwentów panuje dosyć duży odsetek bezrobocia. Zatem, jeżeli jeszcze nie masz pomysłu, co chciałbyś robić w przyszłości to nie zamykaj sobie drogi na najlepsze kierunki rezygnując ze zdawania chemii. Możesz np. pójść na psychologię, a po ukończeniu studiów aplikować na medycynę, ale tylko wtedy, gdy zdawałeś chemię w zakresie rozszerzonym, a bez tego ani rusz.

Bo liczy się też zarobek

Oczywiście należy poruszyć też aspekt ekonomiczny. Otóż warto zdawać sobie sprawę, że absolwenci kierunków ścisłych zarabiają zdecydowanie więcej niż humaniści. Również zapotrzebowanie na rynku pracy jest naprawdę sporę i można tutaj rzec, że niemal "praca czeka na człowieka". Pracodawcy absolwentom kierunków ścisłych już na początku oferują wyższe wynagrodzenia. Zatem to kolejny argument, aby zdawać chemię, gdyż można wtedy strać się o przyjęcie nie tylko na medycynę, ale też biotechnologię, czy też studia chemiczne. Absolwenci tych kierunków mogą pracować także w laboratoriach, ale i przedsiębiorstwach zajmujących się ochroną środowiska, zatem świetlana przyszłość stoi przed nimi otworem.

Zostań naukowcem

Zdawanie chemii na maturze jest pierwszym krokiem w stronę kariery naukowej. Możesz studiować i już wtedy rozpocząć pracę w laboratorium badawczym. Po zakończeniu studiów możesz nadal pracować na uczelni. Dostępne są też różne programy badawcze, które finansowane są z funduszy europejskich. Ich celem jest praca młodych naukowców nad nowoczesnymi metodami leczenia chorób. Zatem taka praca jest nie tylko nader prestiżowa, ale również w dużym stopniu przyczynia się społeczeństwu. Być może zostaniesz naukowcem, czy może odkrywcą i odmienisz świat nauki? Nie dowiesz się jeżeli nie zdecydujesz się na zdawanie chemii rozszerzonej.

Nie wahaj się i podejdź do matury z chemii. Warto przyłożyć się do nauki tym bardziej, że korzystając z podręczników "To jest chemia. Zakres rozszerzony" nie jest to takie trudne. Wiedza i zagadnienia przedstawione są w sposób zrozumiały. Ponadto pokazane są przykłady jak rozwiązywać zadania. Pamiętaj, że chemia jest bardzo ciekawym przedmiotem. Wszystko zależy od twojego nastawienia.