Dlaczego tak wiele firm upada w przeciągu pierwszych 2 lat działalności? Czy ludzie otwierający własny biznes, z góry zakładają jego klęskę? Nim zdecydujesz się na własną firmę, powinieneś przejść kilka szkoleń, które przygotują Cię na wiele niespodzianek. Wiedza to klucz do sukcesu, a nic nie pozwala zdobyć takiej ilości przydatnej wiedzy jak odpowiednie szkolenie.
Założyć firmę to żadne osiągnięcie. Miesiąc natomiast szybko mija, a opłaty związane z prowadzeniem firmy nie są małe. Jeżeli w przeciągu kilku miesięcy nie pojawia się żaden klient lub ich liczba nie pozwala na uzyskanie pokrywających życie przychodów, to firma chyli się ku upadkowi. Dlatego nim rozpocznie się prowadzenie własnego biznesu, powinno się do tego przygotować.
Najlepiej szkolenia przeprowadzić kilka miesięcy przed rozpoczęciem własnej działalności. Jak pozyskiwać nowych klientów? Jak sprawić, aby nasi klienci polecali nas swoim znajomym? Te i wiele innych ważnych kwestii jest poruszanych właśnie na odpowiednich szkoleniach. Cena szkoleń jest różna, ale im bardziej zaawansowane tym oczywiście droższe – Nie należy tego traktować jako przymusowy wydatek, ale jako bardzo dobrą inwestycję.
Dlaczego szkolenia to dobra inwestycja?
Jeżeli przykładowo udasz się na szkolenie o tematyce „Pozyskiwanie nowych klientów poprzez internet”, które będzie kosztowało 2.000zł. Dzięki takiemu szkoleniu pozyskasz w ciągu roku 10 nowych klientów, z których zysk wyniesie 10.000zł, to inwestycja zwróciła się 5 krotnie. Na odpowiednie szkolenia nie powinieneś chodzić wyłącznie Ty, ale również Twoi pracownicy.
Oczywiście na szkolenie wysyła się pracowników, którzy wiele znaczą dla firmy i z niej szybko nie uciekną. Firmę tworzą ludzie, a im ludzie więcej potrafią to większe zyski powinni przynosić firmie. To jest odpowiedni moment na chwilę refleksji: „Prowadzę firmę już jakiś czas, a nigdy nie byłem na szkoleniu. Czy to oznacza, że nie są mi potrzebne?”
Jeżeli wśród 10 firm, jedna z nich prezentuje innowacyjne podejście do klientów, ma dużo ładniejszą stronę www i mimo zakończenia usługi lub sprzedaży produktu, utrzymuje z klientem stały kontakt, to czy nie będzie miała większej liczby klientów niż pozostałe 9 firm? Odpowiadając sobie na to pytanie, właśnie uzyskałeś odpowiedź czy szkolenia są Ci potrzebne.