Najciekawsze artykuły
   W Naszym serwisie

Redakcja

Siła-wiedzy

ul. Bursztynowa 31
20-576 Lublin

tel: 606 281 023
tel: 81 473 2011

email: kontakt@sitte.pl

Partnerzy:

banner cpi

Aktualności

Czym różni się kompresor od sprężarki?

Wiele osób nagminnie myli kompresor ze sprężarką. Warto jednak wiedzieć, że terminy te nie oznaczają zupełnie tego samego. Jaka jest różnica między tymi urządzeniami? Czym się charakteryzują? Więcej…

Spersonalizowane leczenie

Urządzenie wszczepiane pod skórę pozwoli dopasować spersonalizowany sposób kuracji dla danego pacjenta. Już za rok zaczną się pierwsze testy, w których wezmą udział osoby chore. Więcej…

Zakupy dostarczone pod drzwi

Robienie zakupów za pomocą internetu to coraz bardziej uznany sposób na uniknięcie dla poniektórych tego ciężkiego obowiązku, którym może być nabywanie potrzebnych artykułów. Są one niewątpliwie nie tylko niezmiernie wygodne dla konsumenta, lecz pozwalają często dotrzeć do towarów, do których nie ma łatwego dostępu w standardowej sprzedaży. Więcej…

Nowoczesny outdoor - telebimy reklamowe

Nie tylko sama informacja, ale przede wszystkim sposób jej przedstawienia mają wpływ na zapamiętanie przekazu przez odbiorcę. Atrakcyjne wizualnie treści, które mają nakłonić do zakupu, znacznie łatwiej zostają dostrzeżone. Do takiej nowoczesnej formy komunikacji reklamowej zaliczyć można telebimy LED. Więcej…

Czy pęknietą szybę samochodową trzeba od razu wymienić?

Małe pęknięcie na szybie samochodowej może wyglądać nieszkodliwie, jednak to tylko pozory. Niestety kierowcy mają często tendencję do bagatelizowania takich sytuacji. Tłumaczą sami przed sobą: „To tylko mała rysa i nie warto nic z tym zrobić” albo „To tylko zbędny koszt i fatyga”. Więcej…
Transport a logistyka – jakie są między nimi różnice?

transport drogowy-mTransport, spedycja i logistyka to pojęcia często mylone. Czym różnią się ich zakresy i w jaki sposób są one ze sobą powiązane? O tym w poniższym artykule.


Logistyka

transport drogowyLogistyką nazywa się zwykle cały proces, który obejmuje planowanie, realizację oraz kontrolę przepływu surowców, materiałów i wyrobów gotowych. Powiązane są z nią różnego rodzaju działania, takie jak obsługa klienta, przepływ informacji od punktu pochodzenia aż po punkt konsumpcji, ale również kontrola zapasów, pakowanie, obsługa zwrotów i składowanie. Jej zasięg doskonale przedstawia tzw. reguła „7R” (right product, right quantity, right place, right condition, right customer, right time, right price). 

System logistyczny

Wiele dużych firm posiada własny system logistyczny, czyli taki, który obejmuje produkcję, transport, magazynowanie i odbiorcę oraz wszelkie relacje, które między nimi zachodzą. Tego rodzaju systemy można zaklasyfikować na podstawie różnorodnych kryteriów. Przede wszystkim jest to kryterium funkcjonalne, w którego skład wchodzą systemy: zaopatrzenia, produkcji, dystrybucji, zwrotów. Inne kryterium (strukturalno-decyzyjne) obejmuje system planowania, sterowania, organizacji i kontroli. Uznaje się również podział systemów logistycznych ze względu na szczebel, według którego istnieją systemy operacyjny, strategiczny i normatywny.

Małe i średnie przedsiębiorstwa natomiast stawiają na outsourcing. Logistyka w Warszawie i wokół innych dużych miast jest mocno rozwinięta. Wciąż jednak powstają nowe firmy zajmujące się tą dziedziną, a więc znalezienie odpowiedniego operatora logistycznego nie powinno stanowić dziś problemu, nawet przy mocno ograniczonym budżecie.

Transport

Skoro logistyka obejmuje wszystkie procesy dotyczące przepływu surowców, materiałów i wyrobów gotowych, to zawiera w sobie również transport. Czym bowiem jest transport? Terminem tym nazywamy przemieszczanie ludzi i ładunków w przestrzeni korzystając przy tym z różnorodnych środków transportu. Wyróżniamy kilka rodzajów transportu, który może być dzielony ze względu na środowisko, w którym ładunek się porusza (powietrzny, lądowy oraz wodny lub podziemny, naziemny i nadziemny). Kiedy towary przewożone są kilkoma środkami transportu możemy natomiast mówić o transporcie mieszanym. 

Spedycja i łańcuch dostaw

Z transportem i logistyką powiązana jest również spedycja. Jej zadaniem jest organizowanie transportu towarów. Łańcuchem dostaw natomiast nazywamy ciąg operacji związanych bezpośrednio lub pośrednio z zaspokajaniem potrzeb klienta. W jego skład wchodzą więc rozwój produktów, ich produkcja, marketing, ale również dystrybucja, finanse oraz obsługa klienta. Jest to zatem najszerszy z wymienionych terminów.

Polecamy także:

Podglądanie DNA

Badacze postanowili przyjrzeć się gwałtownym zmianom występującym w DNA komórek, które pozbawione zostały tlenu oraz składników odżywczych. Taki stan charakterystyczny jest dla wielu częstych chorób, szczególnie zawału serca, nowotworów, czy udaru mózgu. Więcej…

Tapety w stylu marynistycznym

Jeżeli w głębi duszy marzysz o domu z widokiem na morze, ale aktualnie musisz zadowolić się mieszkaniem z dala od plaży, zapewne kusi cię możliwość urządzenia wnętrz w stylu marynistycznym. Stworzenie takiej aranżacji nie wymaga wiele wysiłku, a jednocześnie zapewnia przyjemną atmosferę w pomieszczeniach. Podpowiadamy, jakie tapety sprawdzą się w tym zastosowaniu najlepiej. Więcej…

24 października 2017 - Siła-wiedzy.pl zaprasza na:

Szkolenie "CONTENT MARKETING KROK PO KROKU - CZYLI JAK BUDOWAĆ STRATEGIE I REALIZOWAĆ DZIAŁANIA W RAMACH MARKETINGU TREŚCI?" Warszawa, 24 października 2017 r.   Więcej…

W jaki sposób pielęgnować drzwi?

Pielęgnacja drzwi nie jest nadmiernie skomplikowana. Warto jednak poznać kilka zasad, które pomogą nam odpowiednio zadbać o drzwi, aby służyły nam jak najdłużej i były wizytówką naszego domu lub mieszkania. W niniejszym artykule przyjrzymy się w szczególności drzwiom aluminiowym i tym wykonanym z PCV. Jak o nie dbać, aby zachowały estetyczny wygląd? Więcej…

Produkcja filmów promocyjnych i reklamowych - kilka zasad na skuteczną reklamę.

Film reklamowy – od czego zacząć? Odpowiedź jest prosta: zacznij od określenia celu filmu, tego jakie efekty chcesz dzięki niemu uzyskać i w jaki sposób tego dokonać. Ustal jasny i prosty komunikat, który chcesz zawrzeć w spocie. Pamiętaj przy tym, żeby skupić się na konkretnej grupie docelowej, bo żaden komunikat nie jest w stanie dotrzeć do wszystkich, a jeśli będzie skonstruowany zbyt ogólnie w rezultacie nie trafi do nikogo. Następnie skup się na scenariuszu reklamy. To bardzo ważne ponieważ każdy element produkcji musi być wcześniej zaplanowany. To zbyt duże i kosztowne przedsięwzięcie żeby można było polegać w nim na przypadku czy spontanicznych działaniach. Więcej…