Sprzedaż to podstawa działalności każdego przedsiębiorstwa, dlatego powinna podlegać szczegółowej analizie. Dzięki temu można otrzymać szereg istotnych danych, które pomagają w stworzeniu najefektywniejszego planu biznesowego.
Jak analizować sprzedaż, aby nie popełnić błędu i mieć pewność osiągnięcia zamierzonych celów? Opowiemy o tym w niniejszym wpisie.
Dlaczego analiza sprzedaży jest tak ważna?
Nawet najlepszy produkt nie osiągnie satysfakcjonującego zysku, jeśli nie zoptymalizuje się jego sprzedaży. To z kolei wymaga zebrania szczegółowych informacji na temat procesów handlowych, oceny przychodów oraz aktualnych trendów na rynku. Efektem analizy sprzedaży jest eliminacja błędów na każdym etapie przeprowadzania transakcji, uskutecznianie jej finalizacji, a także szybkie reagowanie na nieprawidłowości.
W teorii nie brzmi to zbyt skomplikowanie, jednak wiarygodne dane można otrzymać wyłącznie przy użyciu właściwych narzędzi do analizy sprzedaży. Nie mniej ważne jest doświadczenie i profesjonalizm osób, którym powierza się tak odpowiedzialne zadanie.
Które narzędzia do analizy sprzedaży przydadzą się najbardziej?
Na rynku istnieje sporo różnych programów, aplikacji oraz kompleksowych systemów, których jedynym zadaniem jest przeprowadzanie analizy dostępnych danych. Najlepsze z nich ją możliwość przeprowadzenia wielu obliczeń jednocześnie, co przyspiesza oraz upłynnia procesy. Podstawowe narzędzia do analizy sprzedaży, takie jak Google Analytics, Brand24 czy Freshdesk są bardzo popularne, jednak do pewnego stopnia ograniczone. Obejmują swoim działaniem głównie branżę e-commerce.
Przedsiębiorstwa prowadzące punkty sprzedaży rozlokowane w całym kraju potrzebują bardziej zaawansowanych technologicznie rozwiązań, które będą w stanie odpowiednio wdrażać standardy produktów na półkach i jednocześnie zbierać dane z POS. Bezkonkurencyjnym pod względem takiej analizy sprzedaży jest używany przez naszą firmę system MerchMobiler. Wykorzystuje on centralny moduł zarządzania do dwustronnej komunikacji oraz dzielenia informacji między zarządzającymi a sprzedającymi.
Warto zauważyć, że MerchMobiler udostępnia też szereg funkcji mobilnych, które usprawniają pracę w POS poprzez precyzyjne rozplanowanie zadań cyklicznych i obowiązkowych. Na dodatek umożliwia dowolne definiowanie celów, aby dostosować je do priorytetów klienta lub danego okresu sprzedażowego.
Komu powierzyć profesjonalną analizę sprzedaży?
Nowoczesny system to jednak nie wszystko, co jest wymagane do przeprowadzenia efektywnej analizy. Do tego potrzeba jeszcze doświadczonej obsługi. Analiza sprzedaży nie obejdzie się bez przetwarzania, przechowywania oraz zestawienia ze sobą pozyskanych informacji. Dopiero właściwa interpretacja danych pozwala na podjęcie adekwatnych działań.
W MerService do każdej firmy podchodzimy w sposób indywidualny, a więc dostosowujemy rozwiązania do oczekiwań klientów. Przechowujemy informacje z analizy sprzedaży w hurtowni danych, wdrażamy systemu automatycznego raportowania, układamy kontekstową całość w dokumentach, a także świadczymy szereg innych ważnych z punktu widzenia sprzedaży usług.
W ten sposób możemy zagwarantować przedsiębiorstwom realizację ich celów i wspomóc klientów podczas prowadzenia bezpośrednich negocjacji biznesowych.