Przedsiębiorstwa, gdy chcą uzyskać dobrą pozycję w branży, powinny się odpowiednio zaprezentować. Obok oferty produktów jednym z ważkich atutów marki powinien stać się dedykowany sklep internetowy.
To przedsięwzięcie, które dosyć mocno odzwierciedla unikalny plan przedsiębiorcy na formę ekspozycji oraz realizację zamówień. Dzięki unikalnemu layoutowi dedykowanego sklepu internetowego można podwyższać sumę zakupów – np. poprzez wskazanie komplementarnych ofert albo krótkoterminowych promocji. Można także udostępniać klientom inne korzyści wzmacniające sprzedaż – wszelkiego rodzaju porównywarki, galerie, nagrania video towarów.
Duży wpływ na opinię na temat witryny e-commerce ma jakość komunikacji z obsługą. W przypadku dedykowanego sklepu internetowego – przy wykorzystaniu indywidualnego panelu dla poszczególnych sprzedawców – dostarczamy funkcje, takie jak status dostarczania zamówień, raporty albo różnego rodzaju chaty.
Należy również przypomnieć o wizerunkowym aspekcie dedykowanego sklepu internetowego. Layout strony i układ kart produktowych wpływa na rozpoznawalność serwisu. Wykreowanie ich od nowa okaże się bardziej efektywne, niż przeprojektowywanie podstron z towarami udostępnianych w gotowych projektach. Dedykowane sklepy internetowe pozostawiają zdecydowanie więcej swobody w kreowaniu doświadczeń użytkownika, niż miałoby to miejsce w sprzedawanych systemach handlowych, promowanych w branży e-commerce.