Konsumenckie bazy danych podlegają specjalnym regulacjom prawnym, w przeciwieństwie do biznesowych baz danych tego typu. Firmy jednak handlują danymi tego typu, dzięki czemu zwiększają swoje obroty marketingowe oraz są w stanie dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych odbiorców, którzy mogą być zainteresowani ich produktem. Dobór konsumentów odbywa się na zasadzie umieszczonych informacji dotyczących wieku, płci czy chociażby zainteresowań. Dzięki temu z łatwością firmy mogą dopasować swój produkt do osoby, która potencjalnie powinna nim być zainteresowania.
Ankiety internetowe i kwestionariusze
Konsumenckie bazy danych zbierają informację z badań rynkowych, czyli popularnych ankietach czy kwestionariuszach. Kiedyś w formie papierowej rozsyłano je po domach, obiecując przy tym udział w konkursie z atrakcyjnymi nagrodami. Dzisiaj praktyka tego typu odbywa się za pośrednictwem Internetu, gdzie możemy odpowiedzieć na kilka pytań i wziąć udział w atrakcyjnej loterii nagród. Badani są najczęściej pytani o preferencje produktów, związane z określoną marką czy o styl życia, co jest niezwykle ważną informacją dla firm odnośnie określonej kampanii.
Domy wysyłkowe
Praktyka tego typu w ostatnich czasach już nieco zanika, ponieważ sam marketing tworzy się i ewoluuje za pośrednictwem Internetu, ale jeszcze nie dawno osoby zapisane w takim domu wysyłkowym dostawały różnorodne paczki z prezentami czy katalogami reklamowymi. Niekiedy bardzo podstępnie firmy wykorzystywały naiwność konsumentów, którzy godzili się na subskrypcję nie do końca mając świadomość, co podpisują. Metody tego typu przełożyły się na wzrost danych w konsumenckich bazach danych.
Informacje w konsumenckich bazach danych
Informacje gromadzone w bazach danych są często wykorzystywane nawet nie do pozyskiwania nowych klientów, ale także do utrzymywania dotychczasowych. Konsumenci proszeni są o wypełnianie kwestionariuszy oraz formularzy, dzięki czemu firmy mają wgląd w indywidualne potrzeby klientów. Dzięki temu istnieje możliwość przeanalizowania oraz odpowiedniego zmodyfikowania strategii promocji firmy, jak i samej strategii sprzedażowej. Przekłada się to nie tylko na wzrost rentowności danego przedsiębiorstwa, ale również na zwiększenie się zadowolenia klientów. To z kolei przekłada się na szerszą bazę nowych klientów, którym obecni klienci polecają dane usługi czy produkty.
Pozyskiwanie konsumenckich baz danych
Jeśli szukasz wykwalifikowanej firmy, która jakościowo i rzetelnie pozyskuje dane tego typu, by wzmocnić Twój marketing i usprawnić działanie firmy, koniecznie skorzystaj z usług Schober Polska, o których więcej możesz dowiedzieć się pod linkiem: https://schober.pl/produkty/bazy-konsumenckie-b2c/. Firma stawia na wysoką jakość dostarczanych baz, czyli standaryzację różnych formatów do wymagań klienta, jak i doboru względem indywidualnych potrzeb danej firmy.