Jeśli chcemy stworzyć nadruki reklamowe na określoną partię przedmiotów, musimy wiedzieć, że koszt zamówienia będzie zależał od kilku czynników. Różne materiały wpłyną na technikę nadruku, a ta może mieć inne ceny. Także większa ilość zużytych kolorów spowoduje podwyższenie kwoty do zapłaty. Dużym ułatwieniem są kalkulatory wydruków, dzięki którym możemy poznać szacunkową wartość określonego zamówienia. Oblicza się ją w oparciu o ilość sztuk i wielkość wydruku.
Różne sposoby i techniki druku
Koszty nadruku zależne są od różnych czynników. Cena może być inna w zależności od techniki nadruku, a ta z kolei ustalana jest w oparciu o kilka kryteriów. Wybór odpowiedniego sposobu wynika z materiału, na który chcemy nanieść grafikę, poziomu skomplikowania grafiki, dostępności miejsca, w którym ma się ona znaleźć, a także efektu, który chcemy uzyskać. Inne będzie drukowanie na tekstyliach, a inne na gadżetach. Nadruk na środku koszulki wymaga także innej techniki niż zadrukowanie kołnierza czy czapki z daszkiem. Dlatego też na koszty może wpłynąć rodzaj przedmiotu, który chcemy zadrukować, a także liczba użytych w zamówieniu kolorów.
Na ostateczną cenę wpływa ilość przedmiotów
Jeśli wiemy już, jaka rzecz nas interesuje i jaką grafikę chcemy na nią nanieść, należy ustalić całkowitą ilość przedmiotów. Zazwyczaj ma ona wpływ na ostateczną cenę zamówienia, bowiem nie jest liczona od jednej sztuki. Im większa będzie ilość tym mniejsza cena jednostkowa. Jak tłumaczy specjalista z agencji Studio Siedem w Krakowie: "W przypadku małych nadruków na koszulkach, dwadzieścia sztuk w jednym kolorze będzie kosztowało 135,30 zł brutto. Natomiast pięćdziesiąt sztuk tych koszulek z nadrukami w dwóch kolorach wyniesie 198,80 zł brutto".
Jak obliczyć wartość przed złożeniem zamówienia?
Szczegółową cenę za całe zamówienie zazwyczaj można otrzymać dopiero po realizacji projektu. Rodzi to jednak wątpliwości u osób zamawiających. Dlatego niektóre firmy stosują kalkulatory wydruków reklamowych, na których szacunkowo wylicza się wartość zamówienia, które chcemy złożyć. Kalkulację możemy przeprowadzić m.in. dla małych i dużych nadruków na tekstyliach, tłoczenia na produktach, nadruków na gadżetach poręcznych i nieporęcznych o różnej wielkości, grawerach na przedmiotach z różnych materiałów czy nadrukach na kalendarzach. Obliczona cena będzie miała charakter orientacyjny, jednak nie powinna znacząco różnić się od realnej wyceny zamówienia.