Kompetencje miękkie dzieli się na umiejętności interpersonalne i osobiste. Te pierwsze nazywa się też umiejętnościami komunikacyjnymi. Jeśli chcesz aplikować na stanowisko kierownicze albo mocno powiązane z zasobami ludzkimi, powinieneś wiedzieć, że kompetencje miękkie są w Twoim przypadku kluczowe. Po tym, jak zgłębisz ich dokładną charakterystykę, od razu zrozumiesz, dlaczego są tak ważne…
Kompetencje miękkie osobiste i interpersonalne
Kompetencje osobiste służą efektywnemu zarządzaniu własną osobą. Wśród nich wymienia się między innymi umiejętność radzenia sobie ze stresem, przemawiania, samomotywację, asertywność, kreatywność i umiejętność planowania. Z kolei umiejętności interpersonalne wykorzystuje się w relacjach z innymi ludźmi. Zdaje się oczywiste, że są to zatem zdolności perswazyjne, umiejętność motywowania innych do pracy, łatwość rozwiązywania konfliktów, umiejętność delegowania zadań czy podejmowania pracy zespołowej.
Istotnymi zwłaszcza na kierowniczych stanowiskach kompetencjami, niektórzy mogą się pochwalić w sposób naturalny. Ich temperament, osobowość i nastawienie do siebie oraz innych powoduje, że świetnie radzą sobie z zawodowymi wyzwaniami. Jeśli nie jesteś taką osobą, nic straconego. Pewne umiejętności można w sobie wyrobić.
Szkolenia z zakresu umiejętności miękkich
Dedykowane szkolenia umiejętności miękkich wiele osób niestety lekceważy. Wydaje im się, że są w stanie samodzielnie popracować nad swoimi niedoskonałościami. Inni nawet nie zdają sobie sprawy, że mają jakiś problem. A przecież bycie komunikatywnym, to nie to samo, co zwykła umiejętność mówienia. Umiejętność zarządzania czasem, to nie to samo, co punktualność czy terminowość. Jest to mylenie podstawowych pojęć.
Świadomi pracownicy wyższych szczebli albo ich szefowie szukają jednak optymalnych rozwiązań w tym zakresie. Gdy podszlifowana musi zostać umiejętność wypowiadania się czy przemówień, chętnie korzystają z oferty firmy OPOWIEDZ TO. – "Nasze warsztaty dedykowane to szkolenia, których przebieg dostosowany jest do potrzeb pracowników danej firmy. W programie akcenty merytoryczne rozkładamy tak, by uczestnicy nauczyli się ciekawie opowiadać i nie dali się zaskoczyć podczas wystąpienia publicznego. Wszystko ćwiczymy na konkretnych tematach dotyczących działalności konkretnej firmy. Jesteśmy maksymalnie praktyczni – dziś szkolenie, jutro wdrożenie nabytej wiedzy".
Jak widać szkolenia z zakresu kompetencji miękkich, to szansa na zdobycie umiejętności kluczowych dla niektórych stanowisk. Doświadczona kadra pomoże Ci się otworzyć i wejść na nowy poziom własnych kompetencji. Dzięki niej nabierzesz odwagi, bo przekazaną wiedzę będziesz mógł ćwiczyć na bieżąco.