Marketing internetowy to obecnie bardzo wiele możliwości i zagadnień. Na pewno tym, czego w nim pomijać nie można jest przede wszystkim wykorzystanie blogów. Z każdym rokiem stanowią one coraz większą siłę i dlatego też nie powinno się ich bagatelizować. Poza tym, ze względu na wiele możliwości jakie dają, mogą się okazać niezwykle skutecznym środkiem reklamowym.
Kiedy blog w marketingu?
W zasadzie blogi można wprowadzać do marketingu niemalże w każdym momencie. To jednak uzależnione jest także od tego, jaki rodzaj bloga jest wykorzystywany. Gdy mowa o tak zwanych blogach zewnętrznych, czyli nie związanych z daną firmą czy marką, wtedy istotna jest odpowiednia współpraca z blogerami, aby osiągnąć zamierzony efekt. Tutaj jednak dobrze jest poznać blogera, jego wymagania czy nawet to, kiedy i w jaki sposób decyduje się na reklamowanie produktów czy usług na swoim blogu. Niektórzy bowiem bardzo się cenią i wymagają, aby każdy tekst czy jakiekolwiek działanie było uzależnione od jego ostatniego słowa.
Jakie reklamy wybierać na blogi?
Istotne na pewno jest dobranie właściwej formy reklamowej na bloga. Bywa że firma decyduje się wykorzystać w marketingu ich kilka rodzajów, łącząc je ze sobą lub też wykorzystując po kolei. Często to jednak bloger określa, które reklamy może u siebie umieścić i jak się do tego zabiera. Warto więc, aby do współpracy z blogerami została wyznaczona osoba, która przede wszystkim pozna ich dokładnie i dzięki temu będzie wiedziała, którzy z nich decydują się na umieszczanie reklam na swoich blogach i w jakiej postaci. Często blogerzy zanim zdecydują się umieścić reklamę czy jakikolwiek wpis na temat konkretnego produktu, chcą o nim wiedzieć więcej. Dlatego też nie dziwi fakt, że firmy często rozdają im to, co ma być reklamowane aby znacznie dokładniej mogli się z produktem zapoznać i dzięki temu o wiele dokładniej go opisać. W takich sytuacjach zdarza się także iż to blogerzy samodzielnie tworzą teksty reklamowe produktów, dając je firmie do oceny, po czym zamieszczają je na swoich blogach. Samych blogerów zaś mogą wspierać sieci afiliacyjne. O ich zaletach można przeczytać na łamach bloga AdNext.