W dzisiejszych czasach, gdziekolwiek pójdziemy lub z kimkolwiek się spotkamy, jesteśmy zasypywani różnego rodzaju wizytówkami biznesowymi. Mogą one być proste, zwyczajne lub bardziej kreatywne, finezyjne. Wszystko to zależy od osoby, do której wizytówka należy.
Dlaczego warto skorzystać z dobrej drukarni
Drukarnia Kolumb, firma funkcjonująca na rynku od 2000 roku, jest obecnie największą drukarnią w Katowicach oraz jednym z głównych podmiotów w branży poligraficznej na Śląsku. Na swojej stronie oferuje szeroki zakres usług poligraficznych, od zakładek do książek z magnesem zaczynając, przez kalendarze oraz koperty, aż po gazety czy nawet książki. Firma zajmuje się również drukowaniem wizytówek, które wykonuje z przesłanych przez klienta plików lub z wybranego przez niego szablonu.
Rodzaje wizytówek
W sklepie internetowym Drukarni Kolumb dostępne są cztery rodzaje wizytówek. Mogą one być standardowe, drukowane na matowym papierze kredowym o grubości 350g, foliowane, uszlachetnione folią błyszczącą lub matową, sztancowe, o niestandardowych kształtach i rozmiarach w jedno- lub dwustronnym nadruku lub plastikowe i ozdobne, drukowane na przezroczystym lub kolorowym tworzywie sztucznym, które w przeciwieństwie do papieru nie brudzi się oraz nie niszczy. Wybór jest zatem bardzo duży, dzięki czemu każdy klient ma okazję by znaleźć coś dla siebie.
Przygotowanie wizytówek
Gdy klient chce, aby wizytówki wykonane były według jego własnego projektu, jest kilka rzeczy o których trzeba zawsze pamiętać. Przede wszystkim preferowany format dostarczania materiałów do drukarni to PDF. Plik taki trzeba zapisywać jako kompozytowy, czyli pełnokolorowy, co w późniejszym czasie pozwoli na wprowadzanie poprawek jeśli będzie to konieczne. Wizytówki drukuje się w dwóch wymiarach: pierwszy to 90x50 mm, który jest zgodny z normą Unii Europejskiej, drugi natomiast - 55x85 mm - to standard amerykański, odpowiadający wielkością karcie kredytowej. Kolorystyka dokumentu musi być określona w kolorach CMYK lub Pantone, ponieważ w przypadku zastosowania innego modelu przestrzeni barw kolory na papierze będą różniły się od tych, które widzimy na monitorze komputera. Ważne jest również to, aby w pliku zawrzeć tak zwane spady (jest to odległość od krawędzi dokumentu, wynosząca zazwyczaj dwa lub trzy milimetry), i odsunąć teksty od krawędzi tak, aby można było swobodnie przyciąć wizytówkę. Tak gotowy projekt wystarczy wgrać na stronie internetowej drukarni podczas składania zamówienia.
Podsumowując, klient posiadający już zaprojektowaną wizytówkę podczas składania zamówienia wgrywa swój gotowy projekt na serwer sklepu (pamiętając o zasadach przygotowania plików do druku). Następnie drukarnia odbiera oraz realizuje zamówienie, po czym wysyła je na adres podany wcześniej przez klienta. Tylko tyle wystarczy, aby móc cieszyć się profesjonalnymi wizytówkami.