Posiadanie mobilnego punktu sprzedaży lodów staje się coraz bardziej popularne. Jakie są możliwości takiego biznesu oraz o czym warto pomyśleć zakładając go?
Mobilna sprzedaż lodów. Perspektywy i możliwości
Okres letni kojarzy się większości z kupowaniem dużej ilości lodów. Okazuje się, że jest to korzystne nie tylko dla klientów, ale również dla osób, które chcą założyć własny biznes. Budka z lodami lub przyczepa gastronomiczna to doskonały pomysł dla każdego, kto z początku nie dysponuje pokaźną sumą pieniędzy. Ponadto obserwuje się stale duży popyt na te desery. Wyjaśniamy, jakie możliwości daje posiadanie własnego biznesu z lodami oraz w co wyposażyć budkę lub przyczepę.
Jakie możliwości oferuje mobilny biznes lodowy?
Inwestycja w mobilną budkę lodową lub przyczepę gastronomiczną nie jest tak obciążająca finansowo, jak założenie biznesu stacjonarnego. Na sam początek wystarczy około 30 tysięcy złotych, które przy dobrych obrotach mają szansę się zwrócić nawet w ciągu kilku miesięcy. Ponadto w rachunki nie są wliczane koszty charakterystyczne dla lodziarni stacjonarnej, np. za wynajem lokalu.
Możliwość przemieszczania to niewątpliwie jedna z najważniejszych zalet takiego punktu z deserami. Dzięki temu można ustawić swój biznes zawsze tam, gdzie znajduje się duża ilość osób. W okresie letnim nie jest to trudne, ponieważ tłumy mieszkańców gromadzą się najczęściej w centrum miast, parkach, a także na festynach lub innych imprezach plenerowych.
O możliwościach mobilnej sprzedaży lodów wypowiada się pracownik firmy MK – KOMI, oferującej wyposażenie lodziarni: "To, co wyróżnia budki lub przyczepy lodowe to również łatwy montaż i demontaż. Posiadanie własnej budki lub przyczepy z lodami to doskonały sposób na sezonowy biznes. Pierwsze mobilne punkty pojawiają się już wiosną, a do końca lata pozostaje wiele miesięcy. Oznacza to, że w tym czasie jest możliwe generowanie bardzo dużych obrotów, ponieważ lody uwielbiają wszyscy, a szczególnie dzieci".
Odpowiednie wyposażenie kluczem do sukcesu
Aby mobilna sprzedaż deserów dobrze prosperowała, niezbędne jest zaopatrzenie punktu w wysokiej jakości sprzęt do lodziarni. Warto zatem pomyśleć o takich urządzeniach jak:
- maszyny do lodów – urządzenia, które pozwalają na produkcję lodów włoskich. Mogą być również wielofunkcyjne i posiadać wbudowany pasteryzator oraz frezer;
- witryny – w przypadku sprzedawania lodów gałkowych niezbędne jest zadbanie o ich ekspozycję. Witryny posiadają nisko umiejscowione kuwety oraz podgrzewane szyby, które pozwalają na właściwe przechowywanie i eksponowanie lodów;
- frezery – urządzenia, które przekształcają płynną mieszankę na lody;
- pasteryzatory – urządzenia usuwające z mieszanek bakterie i inne szkodliwe substancje, poprzez schładzanie i ogrzewanie;
- miksery – ich działanie polega na stworzeniu gładkiej i płynnej mieszanki za pomocą miksowania oraz rozdrabniania.